Sunday, June 21, 2020

BBM3410Satu2020: Model Penceritaan (Normaliza Abd Rahim,2018)

Assalamualaikum WBT

Tugasan ini pula kita cuba untyk menceritakan model iaitu keluarga. dalam penulisan buku ini, terdapat lirik lagu yang dicipta khas berkenaan keluarga. menelusuri bait-bait kata dan lirik lagu tersebut, kita boleh tahu betapa pentingnya sesebuah institusi keluarga. keluarga ini dianggotai ayah, ibu dan adik-beradik.

Menurut model yang saya lukis ini terbukti keluarga perlu ada sifat sayang menyayangi antara satu dengan yang laian. pegangan erat tangan itu pun bukti keutuhan sesebuah keluarga.


Lirik lagu

[1] Keluarga

Saya berasa puas hati
Menolong ibu bapa setiap hari
Bermula di pagi hari
Sehingga malam nanti

Ibu bapa yang disayangi
saya tetap berhati-hati
meenjaga budi pekerti
Keluarga saya yang dicintai

Saya sayang ibu dan bapa
Abang, kakak, adik dan saudara
Mereka semua ada bersama
Semasa saya memerlukan mereka




Rujukan :

Normaliza Abd Rahim (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi: Teori dan Aplikasi.
Terengganu: Universiti Malaysia Terengganu

No comments:

Post a Comment